En AW är liksom inte en AW längre

Jaha, det här med att sammanfatta vardagen i efterhand har visst blivt min grej.

Hade sjukligt mysigt när mamsen var här på besök förra veckan. Fick bita mig i läppen för att inte börja gråta när vi sa hejdå på centralen. Det är galet vilken mammagris jag är! Hon är absolut bäst min mams.

Sen fortsatte veckan med diverse trevligheter. I fredags var det laddat för en mysig hemmakväll med film. En halvtimme innan jobbdagens slut gick det i kras. Höll nästan på att ro i land en myskväll när jag övertalades av mina kära arbetskollegor att hänga med på en AW. Snacka om urflippad kväll, med detaljer man inte kan skriva i bloggen utan att bli uthängd som waaaay ouuut.. Hoppar helt enkelt det. Tessans mess dagen efter säger lite, "Tiden var inte riktigt på min sida, men jag tror att jag åkte taxi hem. Jag har precis kollat - yes, alla grejer är med hem!" Gillar även Damons uttalande om våra After works. "En After Work är liksom inte en After Work längre. Vi har tagit det jäkligt mycket längre. Nu får vi säga att vi ska gå ut och ta ett glas vatten efter jobbet så kanske vi stannar vid några glas." Snacka om att vi tappade det.

På lördagen mådde jag som jag förtjänade på jobbet. Spelar dock jäkligt bra med tanke på att mina kollegor (som dessutom känner mig vääldigt väl) tyckte att det inte märktes att jag var seg. Då skulle dom bytt kropp med mig. Herreminjävlagud. Åkte direkt hem till Annica efter jobbet för lite födelsedagsmiddag och kalajs. Begav mig dock hemåt runt midnatt då jag tyckte att jag gjort mitt. I söndags var det återigen dax för kalas hemma hos Micke och Ellen eftersom Micke fyllt år.


Idag vaknades det jobb. Bjöd hem Frida och Damon på "AW middag". Bjöd på kycklinggryta med cocosmjölk och grön curry och vin, det gillades.

"Hon har fan inte alla hästarna i stallet iallafall.. eller hästarna har inte varit där på jäääkligt länge, stallet är liksom helt tomt. Det är typ bara hö!" Hahaha. Den meningen får avsluta kvällens blogginläg!



Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0