Födelsedagssång på italienska

Nyss kommit hem från solarieöarna/sumpan/cine. Mötte upp henne på hennes jobb, hon skulle precis stänga, så hon bjöd mig på en kvällsmacka, och som tack skurade jag golven åt henne inne på Subway. (egentligen mest för att stängningen skulle gå snabbare och vi skulle kila iväg).


Röklukten i huset har försvunnit, dock inte från mina kläder. Måste tvätta i veckan! Alltid lika trevligt tycker jag.
Helgen som varit då? Jovars, den var fin. Fredagen bjöd på en öl eller två hos mig med Cine, vi åkte in till söder för att slå oss ner på ett ölhak. Tokfullt överallt, inte så konstigt kanske med tanke på att det var löningshelg och allt. Fick iallafall till slut sittplats mitt emellan två andra gäng. Kvällen var trevlig. Vid tolvslaget sjöng jag och dom andra vid bordet för Cine som fyllde år. Sång på svenska, italienska och engelska, inte så pjåkigt va? (mimade mest under den italienska sången dock, försökte iallafall). Kvällen slutade dock med sura miner då en av killarna lackade ur på mig för att jag inte ville ta sälskap med honom hem? Tack och hej sa jag.






På lördagen får man väl lov att erkänna att jag hellre varit ledig, men som  man bäddar får man ligga. Det var bara att masa sig upp det. Hade bara ett mellanpass, eftersom jag bara jobbade för Emma som var i Åre, så det var lugnt. Jag är ju van att alltid jobba öppning-stängning på helgen så detta var nästan ledighet för mig. What ever, efter jobbet åkte Cine och jag hem till mig och käkade födelsedagsmiddag, tänk vad stor hon blivit, hela 21 år ;). Sen blev det lite förfest hos mig när Sebb & Chrille kom förbi. Innan vi kom till krogen hann förövrigt Sebbe provsova min soffa en sväng, haha! Bra där. Sen blev det Göta Källare och massa dans.


Imorgon är det ännu en ny jobbdag, oväntat. En annan speciell dag också, min älskade mamsi fyller hela 35 år. (eller var det 25?)


Love

Kommentarer
Postat av: favoritmamsen

Fel,fel,fel.Det var 23. Puss min love

2009-03-07 @ 18:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0