Stackars lilla nagel

Födelsedagsfirandet i lördags vart lyckat, hamnade på Grodan. Aldrig varit där förut men det  var riktigt shysst. Mådde sådär lagom bra på jobbet dagen efter. Tur att jag hade Emma vid min sida. Hon till och med ringde och väckte mig på morgonen, haha! Hon litade visst inte på att bakfylle-ems skulle orka pallra sig upp för egen maskin. På kvällen stannade jag till hos Nelle och kollade på Beck.


Skulle handla lite på vägen hem idag, och när jag gjort mina inköp sitter det en man utanför matbutiken, en uteliggare. Han tittar på mig, och sneglar på min matkasse. Samtidigt går det förbi några ungdomar som tittar snett på honom, viskar lite och börjar skratta. Vet inte vad som hände men jag fick en sådan olustig känsla i magen. Jag menar, man är van att det kommer tiggare på tunnelbanan, som drar den ena snyftarhistorien efter den andra. Man är van att koppla bort, för man kan inte hjälpa alla. Och dessutom vet man inte vad som är sant och inte. Men det här var något annat, så jäkla äkta. Han tittade på mig igen, frågade artigt om jag ville skänka en femma till honom så att han kunde gå in och köpa sig ett äpple. Jag, som nästan aldrig ens har kontanter på mig svarade ärligt att jag inte hade några pengar på mig, men att jag mer än gärna går in och köper ett äpple åt honom om han vill ha det. Så jag gick in igen, köpte lite bananer, äpplen, och en baugette. Har nog aldrig sett en sådan lycka i någons ögon förut. Jag ger sällan pengar till folk sådär, men lite mat har väl ändå alla rätt till. Och vad drabbar det mig, 50 kr hit eller dit? Vad han gjort eller inte gjort för att förtjäna sitt liv har jag ingen aning om. Men han var hungrig, och jag ville hjälpa honom.


Imorgon förmiddag innan jobbet ska jag till Bella och fixa naglarna. Hände nämligen en liten olycka på jobbet i söndags. Skulle dra ut en stövelkartong, som låg lågt ner i en ganska så hög stapel av kartonger. Till detta hör att denna stapel befann sig längst upp på hyllan, vilket innebär att jag hade klättrat upp i hyllan för att nå den. Jag drar, väldigt hårt och snabbt för att inte dom över ska hänga med.. och så händer det, locket som jag drar i flyger av och min stackars lilla nagel håller på att ryka med. Jag släpper taget och får alla kartonger över mig, haha. Hur som helst, nageln klarade sig hyfsat, men jag måste fixa till den eftersom den förmodligen går av snart. Har haft dom i snart fyra veckor nu så jag kör ett helt nytt set.
- Ja ni, detta var väl ändå årets största problem?




over and out,
ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0