Pådrag i Hökis

Det plingade hysteriskt på dörren, Min första tanke var ju såklart "vad är det för jävla idioter som plingar på dörren?". Kollade i kikhålet, hörde hur folk sprang ner, såg hur killen mitt emot mig öppnade, så jag gjorde samma sak jag. Möttes av en enorm röklukt och rök. Några andra killar kom upp och sa att det brinner, vi gick upp och kollade. Insåg att röken kom från övervåningen. Det kom brandbilar, polis, ambulans, och vi alla fick gå ut medans dom sökte igenom huset. Min stjärna (läs alkis) till granne under kom hem mitt upp i allt, hälsar och kilar in till sig. Utan att ens reagera på att alla står i tröjor ute på gården, och att det det kryllar av brandmän i huset och utanför. Brandmännen haffade honom och kollade hans lägenhet. Den var clean. Haha, sen kom hans fru hem, då kläcker han;
"Gumman, dom har eldat upp våran lägenhet, haha.. värsta brasan, nu blir det grillad korv resten av året".

Efter att vi stått där och huttrat ett bra tag skulle dom kolla våra lägenheter. När jag öppnar min dörr stinker det rök inne hos mig, brandmännen går in och kollar igenom hela lägenheten, ingenting. Fick förövrigt en komplimang för min parfym! Haha. Hur som helst hittade dom ingenting, så nu har dom åkt. Vi grannar skulle hålla kontakten och kolla trapphuset emellanåt (?) och ringa om det blev minsta lilla värre. Konstigt, det stinker verkligen. Men dom var här länge och kollade så det är väl lugnt. Ska gå in till grannen och stämma av läget nu,


Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0