Glädjetjut

Var på jobbet vid nio imorse, fixade och trixade lite. Vid halv 10 kom Hanna från Björn Borg för att ha ett litet morgonmöte med mig. Vi gick igenom försäljningsresultat osv. När hon åkt var det bara att sätta igång med alla listor med reaskor som ska skickas tillbaka. Katarina kom vid 14, och precis när jag skulle gå på lunch ringde Schenkersnubben. Han stod på lastkajen med x antal kollin. Det var bara att masa sig ner det. Dock var han lite grinig för att jag inte kunde komma ner på förmiddagen när han stod där. Blir så trött, samma visa hela tiden. Att dom aldrig lär sig att vi alltid är själva i butiken på förmiddagen? Jaja, what ever. Han hade redan lastat på alla mina kollin på en vagn där nere. När jag sa att han var gullig som lastat dom åt mig snäste han lite spydigt "Jaa, vad ska man annars pyssla med när man står här nere och väntar", Jag älskar dig också tänkte jag. Inte nog med det så rasade alla paket av vagnen när jag skulle över tröskeln från kajen och in till hissen. Bra lastat där gubbe lilla. Fick iallafall hjälp av Stadiumkillarna att lasta på allt igen. Sedan tog ena killen vagnen, den andra sprang och öppnade dörren, och körde in vagnen i hissen åt mig. Vilka gentlemen säger jag, man kanske ska klanta till det lite oftare? Haha :)

Dagen höll på att lida mot sitt slut, och så kom ytterligare en varukille, neeej tänkte vi.. inte mer. Dock gladdes vi åt att det bara var ett endaste kolli, som det stod "AKTAS" på. Vi tittade på varandra och insåg båda två vad som kunde ligga i det tunga paketet. Jag slet upp paketet med mina bara händer (nästan), hann knappt få upp det innan Katarina slängde ut stoppningen. Och vad låg där? VÅRAN ÄLSKADE FÖRSTÄRKARE! Äntligen musik igen. Vi kastade skorna på golvet, gjorde high five och skrek i kör. Haha, snacka om att vi har saknat musik i butiken. Och snacka om att vi kopplade in den snabbt som attan och spelade disco på hög volym resten av eftermiddagen. Slängde iväg ett mail till Torbjörn, även av oss kallad Todde, och skrev att vi älskade honom för att han lagat den. Tror att han blir glad när han läser vårt kärleksfulla mail!



Tjohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0