Lilla hunden och jag

Emsan is in Värmland. Hemma hos sin kära familj. Just nu är det bara jag och Smillan, vi lyssnar på musik och leker gömma nallen. Hon är på sjukt mycket bushumör idag den lilla hunden. I förmiddags när vi skulle ut och gå lyxade gud till det med extra mycket regn åt oss. Smillan gillar inte regn. När vi kom runt hörnet av huset stretade hon emot och kollade med så oskyldiga ögon på mig att jag var nära på att gå hem med henne igen. Hon stretar aldrig emot annars, hon går så fint vid sidan. Går fot om man säger att hon ska göra det, stannar om man säger det, ger mig tassen om jag säger give me five. Men inte när det regnar ute, då låssas sover hon i soffan när man säger att vi ska gå på promenad. Hundar är fasen inte dumma inte.


Igår kväll när jag kom hem till Strand möttes jag av ballonger och en rosa skylt på ytterdörren där det stod "Välkommen hem Emelie!!!". Det var min kära lillasyster som ordnat så fint till mig. Då blev jag varm i hjärtat.




Nu ska jag hänga tvätt,
love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0