Nyckel hit, och nyckel dit

När jag åkte till jobbet imorse satt jag och sneglade ut genom rutan från tuben. Såg en springande kille på cykelbanan "under" mig, förmdligen skulle han med något tåg. Och då hux flux flyger det ut något ur hans jackficka, något som börjar lysa där på marken i snön. Men han bara springer vidare.. antagligen för stressad för att varken höra eller känna att han tappar något. Vi rullar vidare, och jag sitter hela vägen till jobbet och är frustrerad över att jag inte kan säga till honom att han just precis tappat sin mobil. Jobbigt läge!

Igår svängde jag förbi Cine en sväng efter jobbet. Min lediga dag egentligen, men jag hoppade in och stängde Solnabutiken. Hur som helst, när jag kom hem efter Cinebesöket skulle jag öppna portdörren, och vad hände? Ingenting, den var låst. Den är aldrig låst, på gott och ont såklart. Hur som helst drar jag upp mina nycklar, och nu hör till saken att jag har fem miljoner nycklar på min nyckelknippa, så jag har (förutom när jag måste ha jobbnycklar med mig) oftast inte med mig mer en än knippa med port- och lägenhetsnyckel. Denna fick jag av Tobbe när jag flyttade in, samt en annan knippa med ytterligare en portnyckel och nyckel till källaren. (som jag har på min stora nyckelknippa). Eftersom jag aldrig behövt använda portnyckeln visste jag inte att portnyckeln jag har tillsammans med lägenhetsnyckeln inte alls går till porten. Tur för mig att jag hade med mig dom andra också. Och tänkt då nätterna jag varit ute, och bara haft den lilla knippan med mig, om porten varit låst? Härligt att behöva kasta sten på grannens fönster för att komma in?!


Nu blir det sängen för min del, jobb imorgon..
Längtar redan efter helgen, kanske för att jag vet att jag är ledig?
Och för att jag vet att det kommer blir en för jäkla bra helg. Då blir det kalajs.




- skål

sussa sött,
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0