Nytt place

Nu börjar jag komma i ordning här i min nya lägenhet. Flytten gick bra, packade ihop allt i söndags. Kenny hade köpt flyttkartonger som var jättebra sa han, man skulle inte behöva tejpa dom. Jag var lite skeptisk men det behövdes inte tyckte han, och vad hände då? Jo, när vi skulle bära in första kartongen rasade botten ihop och mina kläder ramlade ut, haha! Sen fick vi ta alla upp och ner. Himlans bra kartonger det där!

Men nu är jag på plats, bara lite småkraffs jag glömt i Årstaberg, men det är väl som det ska vara. Konstigt vore det ju om jag inte skulle glömt något. Mamsen var här igår också. Vi skulle åka och handla grejer till min lägenhet, men det första som hände var att vi ramlade in på Gina. Jag gick ut tusen spänn fattigare, men ett par jeans, två koftor, en mössa och en tröja rikare. Andra stoppet blev H&M, där jag fick med mig ytterligare en tröja. Sen hamnade vi på Glitter där jag köpte lite nya örhängen. SEN gjorde vi det vi skulle, köpte lite kuddar, ljus, vas m.m till mig lägenhet. Åkte hem och fixade lite, möblerade om och satte upp mina nya gardiner, så nu börjar det kännas som mitt hem lite mer.



Imorse kom Jenca förbi en sväng. Vi hängde några timmar tills det var dax för mig att bege sig till jobbet.
Nu ska jag burra ner mig i soffan (som jag iofs redan sitter i) med en kopp thé.


Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0