Telefonsnack

Tror jag pratat med dom flesta jag känner den här eftermiddagen/kvällen. Min telefon har gått varm, men nu är det pålagt och jag sitter med mig själv framför datorn. Var ledig idag, hängde med Ellen till sjukan imorse.. vi möttes på tåget kl 07 imorse, grymt mysigt. Efter sjukhusbesöket åkte vi hem till henne och käkade frukost, sedan till Odenplan för att gå en sväng. Tog en promenix in till stan och slog oss ner på ett fik. Gick in till mina kollegor på Sergel och sa hej, ska förövrigt dit och jobba imorgon. (på min egentligen lediga dag). Fick dessutom med mig en tröja hem från stan idag också, ovanligt att man råkar få med sig nåt hem? Njaa. Nu har jag precis kommit hem efter en middag med Ellen, Micke och hans två kompisar. Jag stod för maten, med Ellen som assistent ;) Blev kycklingwok med röd curry och kokosmjölk. Helt okej!

I måndags var jag, Bea och Katarina på stureplan och käkade på ett ställe som heter Vapiano, ett italienskt ställe med riktigt fräsch mat. Kan verkligen rekommenderas. Efter lite mat i magen och lite öl/vin gick vi till East  och tog en drink eller två. Men eftersom vi alla jobbade dagen efter blev det en hyfsad tidig hemgång. En riktigt trevlig kväll iallafall.



Imorgon blir det som sagt jobb, 10-19, sedan ska jag träffa Mickan och flickorna som är här i stan. Skulle på läkarstudentfest som elapela så fint uttryckte det. För min del kommer det dock bli mycket sansat, jobbar hela helgen och jag har inte stort ork till att må dåligt/vara seg på jobbet. Har varit det på tok för många gånger känner jag.

avslutningsvis ett citat,

A säger: Jag tror jag ska gå hem med X på fredag. Är lite sugen på ett ligg på lördag faktiskt.
B säger:  Lördag? Näe det är klart, du brukar ju inte vara kapabel för sånt på fredagsnätterna.
A säger: Exakt, det var så jag tänkte. Men på lördag morgon går det ju bra.



Sov sött,
Love ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0