Hej och välkomna, alla uteserveringar!

Vilket underbart vårväder det har varit i helgen (undantaget idag, med lite moln). I torsdags var jag ledig, så jag åkte in till stan och käkade lunch med Lottis. Sedan kom Ellen och joinade. Tog oss en ride på stan. Ramlade in på Gina, där mina våriga spenderarbyxor gjorde sitt. Köpte en kort "koftjacka", ett linne, en sjal, örhängen och ett armband.. Skulle precis gå ut när jag fick syn på en jeansjacka till ett dessutom shysst pris. Med lite peppning från mina kära vänner stod jag åter i kön och gick ut med två kassar istället för en. Införskaffade mig även ett par nya solbrillor, välbehöligt när solen tittar fram. Köpte italiensk glass och slog oss ner i Kungsträdgården, mysigt vill jag lova.
Lotta åkte till jobbet och jag och Nelle begav oss till IKEA där mitt konto än en gång fick sota för mitt shoppingbeteende. En golvlampa, korgar till bokhyllan, en tavla, klistermönster till väggarna och massa annat småkraffs.
När vi hade shoppat klart var det dax att ta bussen hem. Och vilket projekt det blev helt plötsligt. Haha, vi höll på att inte ta oss hem. Till detta hör att vi inledde starkt med att gå till fel busshållsplats, på fel sedan av byggnaden. Men, hem kom vi tillslut, efter en riktigt trevlig dag.

Sen var ledigheten slut, jobbat hela helgen. Fredagen blev en lugn sådan. Lördagen skulle innehålla ett biobesök, men när jag satt på tuben till Emma efter jobbet ringde hon och sa att det var ändrade planer. Bion skulle komma att utbytas mot mysfika på en uteservering och diverse vin hemma hos en vän till henne. Så jag åkte hem till henne en sväng, sedan drog vi till Östermalm och ett jättemysigt fik. Där satt vi utomhus en härlig lördagskväll och käkade och drack thé. Kim kom förbi.. och det kom ganska snabbt fram att han tagit fem, sex eller sju öl, haha :) Sen kom Natta och Gustav. Drog till en killkompis till dom där det satt lite trevliga människor och drack vin. Vi var såklart inte sena att joina med varsitt glas. Avlägsnade mig runt ett eftersom jag skulle öppna dagen därpå, så inga vilda äventyr för mig.

..och idag har jag alltså jobbat hela dagen. Grymt bra dag! Efter en hektisk dag begav jag mig till Jensa. Vi solade och snackade lite skit, innan jag åkte hem till mig och intog soffan. Men nu ska jag äta en kvällskiwi, och sen blir den sängen.

Ta hand om er,
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0