- Lagar du alltid bara sån där enkel mat?

Idag är jag ledig, och jag är bara hemma och slappar. Skulle åkt till Märsta och träffa min älskade vän Lotta, men jag har lite och fixa med, så vi sa att vi tar det en annan dag. Saknar henne, men idag var inte rätt dag. Känner ibland att jag måste bromsa mig själv, tillåta mig själv att ta det lugnt emellanåt. Inte flänga och fara runt hela Stockholm som jag alltid gör. Bara vara med mig själv ibland. Att en egentligen så enkel sak kan vara så svår?

I måndags kom Emma hit och hälsade på. Det tyckte jag var trevligt. På tisdagen var det så fint väder, så vi köpte en varsin kaffe och satte oss i Kungsträdgården och snackade lite. Sen kurrade våra magar, så vi åkte hem för att laga mat. Snackade med mina sötra systrar i telefon eftersom dom fyllde år. När jag skulle avsluta samtalet med Fanny, sa jag att jag skulle laga mat. Hon frågade vad jag skulle göra för mat och jag svarade, stuvade makaroner och korv. Då säger hon "Lagar du alltid bara sån där enkel mat Emelie?", haha.. 12 år? "Jaja, bränn inte korvarna då bara".


Ikväll blir det 25 års kalajs. Tror att det kommer bli superkul! Tessan har hyrt en lokal och det verkar som att vi blir ganska många. Eftersom Bea jobbar till halv 6 åker jag ut till Skäris och möter henne, vi ska ta ett glas och göra oss lite iordning tillsammans innan vi ska på middagen. - Varför har vi annars vinglas på jobbet om det inte är meningen att vi ska utnyttja dom?




                                                 - Skååål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0