Utelåst

Så sitter man här, inne i lägenheten efter att ha stått ute och huttrat i en timme. Vi har ju som sagt bara en huvudnycket, dvs till porten. Har bara väntat på att detta skulle hända, att någon av oss skulle bli utlåst. Och jo, idag blev jag det. Vic var på jobbmiddag och jag jobbade stängning. Hon hade nyckeln, eftersom vi trodde att hon skulle komma hem först, men icke. Jag kom hem vid tio över nio (porten låser sig 21) och hon var inte hemma. Dessutom har hade hon ingen mottagning där hon var, så jag fick inte tag på henne. Och inte hade jag en sådan tur att någon annan skulle in heller, självfallet inte. Till slut, efter en timme lyckas jag smita in med en annan man. Thanks! Då hade jag förövrigt fått tag på henne och hon var på väg hem. Haha, herregud!



Vad var det föresten jag skrev sist? Att mina dagar skulle förbli lediga. Jo jag tackar ja! Fick rycka in idag eftersom det var kris på jobbet. Jackie är sjuk, och det fanns ingen som kunde ta hennes pass. Har räknat ut att jag kommer vara ledig fyra dagar sammanlagt denna månad. Jag är nog ganska nöjd när lönen ramlar in på mitt konto nästa månad iallafall.

Igår tvättade jag och Vic allt vi äger och har tror jag. Shit vad många maskiner vi körde. Dessutom fick vi efter fyra timmar av tvättande sitta kvar i tvättstugan efter medan vår tvätt torkade. Kunde ju inte gå någonstans eftersom vår tid var slut, och då skulle vi inte kommit in igen. Sen körde jag en mamma variant, strök framför tvn ;) Läste du det mamma? Jag stryker alla mina kläder!!



Nu ska jag mysa ner mig i soffan en sväng,
Love

Kommentarer
Postat av: mamsen

Wow, fattar inte att det jag läser är sant....!Vem kunde anat att det skulle bli så fantastiskt bra.

Uppfostran har lyckats eller....? är det verkligen strykningen det hänger på? puss älsklingen. Ps.fast jag vet att du har många andra kvaliteer också.

2008-09-25 @ 07:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0