Nattliga tankar

I will never be your stepping stone,
take it all or leave me alone,
i will never be your stepping stone,
im standing upright on my own

Duffy - stepping stone




Nu har Victorious gått och lagt sig, sitter här själv med mina tankar. Nödvändiga tankar som ibland kan kännas obetydelsefulla. Eller som man iallafall kanske vill ska vara det. Ibland önskar jag att jag kunde lära mig att tänka mindre, eller möjligtvis kunna välja själv när jag ska flyga iväg i tankemolnet och inte. Det är svårt att sätta stopp på dom när dom börjar krypa sig på. Lätt att glömma bort dom väsentliga kapitlen och fokusera på fel saker. Skönt iofs att det i slutändan är en själv som på något sätt väljer vad man vill lägga energi på och inte. Om man vill, så kan man det. Jag vet iallafall, att jag ändå är vän med mig själv, och vet att jag i näst intill alla lägen väljer det som känns bäst för mig. Det är bara alla tankar där emellan som då och då försöker spela mig ett spratt, dom där tankarna som man inte riktigt styr över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0