Yrbollarna vilse i Stockholm

Man vill väl inte direkt påstå att man har dåligt lokalsinne, men häromdagen var jag och Vic på söder och strosade i affärer. Vi fick för oss att vi skulle köpa varsin kaffe och ta en promenad till Gamla Stan, och därifrån vidare till centralen för att ta tåget hem. Dock fick vi något infall att vi skulle titta på slottet, vilket vi också försökte oss på. Bara det att ingen av oss gått från det hållet förut, så vi trodde två gånger att vi hade hittat det, förgäves dock. Och när vi gått och gått en bra bit (på tok för stolta för att fråga någon om vart vi var och var slottet låg), upptäckte vi att vi att vi hamnat på Kungsholmen, jo jag tackar. Hittade Riksdagen iallafall, alltid något.


Idag var jag på säljkurs, rätt givande faktiskt. Sedan tog jag och Lotta oss in till stan för att luncha, kikade runt i affärer hela eftermiddagen. Sedan slog vi oss ner vid ett café och drack varm choklad. Imorgon ska vi ut och käka, ta ett glas och diskutera diverse idéer. Kan bli intressant, och trevligt förstås! Men först ska jag träffa Maria en sväng, och tvätta. Alltid lika kul. Vore bra om man hann städa lite också. För i helgen får jag finbesök, av ingen mindre än min kära mamma. Ska bli megamysigt att umgås med henne i helgen.




Har föresten fått hem min lilla princessa efter diverse lagning också. Skönt med en normal mobil igen, som dessutom funkar! Tog inte alls lika lång tid denna gång, vilken jag såklart är tacksam för.



Föresten gott folk, nyårsfesten är spikad.
- Hemma hos familjen Carlsson/Arnesson i Årstaberg.



Välkomna!
Ps. Mer info kommer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0