En doft av blomster

Vad mycket lättare det är att gå upp på morgonen när man möts av solsken. Lättare att gå till jobbet när fåglarnas kvitter följer en, och när värmen omfamnar kroppen. Det är helt otroligt hur mycket gladare folk blir så fort våren träder fram. Det har dessutom blivit helt jättegrönt utomhus, och idag när jag gick från bussen och hem kände jag en ljuvlig doft av blomster. Åh vad jag älskar våren!

Idag gick jag upp ganska tidigt, trots att jag inte började jobba förns 12.45. Var i Karlstad klockan 11, och klockan halv 12 ringde pappa så lägligt och ville bjuda mig på lunch. Så jag sprang ner, och han plockade upp mig. Vi åkte till Score och käkade ute på uteserverigen! Är det inte glimrande att man kan sitta ute och äta. Vi hann med en kopp kaffe också innan jag begav mig till jobbet. Trevligt att träffa farsgubben också, inte varje dag. Han undrade om jag ville komma hem till dom på lördag också, eftersom brorsan fyller år på måndag. Dock vet jag inte hur jag ska ställa mig till det. Efter omständigheterna är jag faktiskt sådär halvsugen på det. Skulle vara för brorsans skulle isåfall då! Vi får se hur det blir.



Nu ropar mina syskon att Andra Avenyn börjar, ska kila ner och joina i soffan.
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0