Studentersättare?

Flaken har avlöst varandra utanför fönstret idag. Fasen vad kul att ta studenten. Skulle inte säga att jag vill göra om samma procedur skolpluggmässigt, men studenten skulle jag gärna ta en gång till om jag fick. Kanske ska lägga ut en annons nästa år. "Om någon är sjuk och en ersättare behövs, så ställer jag upp, helt gratis" .
Mötte Vic vid tåget förut, satt och snackade lite i väntan på hennes buss, på torget. Tingvalla studenterna befinner sig på Nöjes uteservering och tjoar, skriker och sjunger.

Vic: Meeeen, nu sjunger dom ju "Säg hora tingvalla, säg hora tingvalla". Varför gör dom det? Dom går ju på tingvalla.
Ems: Men Victoria, det var vi som sjöng så. Dom sjunger ju "Säg oh ah tingvalla".

- Så mycket man kan glömma på ett år va? :)




Vi för ett år sedan. Fy fan vad vi var bra.

Var dessutom på Gripen och tog prover förut, vad är liksom oddsen att jag ska lyckas få en semestervikarie som ska sticka mig? Min första tanke var såklart "faaan, nu kommer hon sticka fel, och så kommer hon få hämta en annan sköterska, och så kommer dom få göra om det". Jajjemen! Så blev det, fast det blev två felstick innan dom lyckades få ut något blod ur min arm. Typiskt att man alltid får agera försökskanin.

Har precis varit och lämnat tillbaka Tobbe, farmor och farfars hund som varit här och hälsat på medan de var på fastighetsägarmöte. Minnsan, han är inte lika lugn, sansad, kelig och lättpassad som min lilla Smilla inte. Fast han har sin charm han också. Tror att man har blivit grymt bortskämd över att Smilla är så otroligt lydig. Man glömmer liksom bort att en hund skäller på andra hundar, drar i kopplet osv. Uppfatta mig rätt, jag gillar Tobbe också, han är lite mer krävande bara. Nu ska jag göra mig iordning lite, sen blir det lite galej henna hos Vic med girlsen.

Love

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, studenten!

Emelie jobbar du den 5 juli?:)

Om du är ledig så hör av dig:D

2008-06-13 @ 19:09:21
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0