Ledigheten kommer krypande

Nu ger jag upp solningen för idag. Moln, sol, moln, sol, moln och så sol igen. Jag får nöja mig med den brännan jag redan har. Dock föredrar jag den på framsidan av kroppen bäst, med tanke på att jag är brunare där. Detta beror på att jag inte tycker om att sola ryggen i stekande sol.

1. Man känner sig som en ihopplattad pannkaka.
2. Det blir grymt varmt
3. Definitivt mer behagligt att ligga på rygg.


Ska snart laga mig lite mat tänkte jag. Sedan blir det en jobbkväll, ikväll igen, precis som alla andra kvällar i princip. Igår var det full rulle. Hade bl.a en skolklass som tältade på campingen, vilket resulterade i jämn ström av godis/glassköpsbesök hela kvällen, vilket i sin tur resulterade i att jag fick stå i kassan väääldigt mycket, och inte hann med så mycket annat, som att baka till exempel. Men det är sånt man får ta när man är själv. Snart kommer det iallafall lite feriearbetande ungdomar genom kommunen och hjälper till. Hoppas att dom är nåt att ha i år! Brukar alltid vara någon stjärna som man blir extra förtjust i (jobbmässigt såklart).


Kom föresten på att det bara är två dagar kvar, tills jag är ledig i 2 dagar, dvs torsdag och fredag. Då blir det Karlstad. Ett kärt möte med min Vic. Dessutom kommer Cine till stan, så det kan bli ett trevligt hängande även där. Nackdelen med ledigheten är väl dock att man ska hinna med så mycket som möjligt. Måste ju åka tillbaka till Kristinehamn på fredag eftersom jag jobbar på förmiddagen sen. Men ledig som ledig, jag gillar att vara ledig.




Luch blir,
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0