Oväntad ledighet

Tillbaka på jobbet - halvkul va?
Men nu har jag bara två veckor kvar. Fick dessutom reda på att jag slutar 12 tis och tors. Hade totalt missat det. (Eller det är snarare så att dom missat och berättat för mig att Elizabeth kör eftermiddagen dom dagarna nu när hon är tillbaka). Iofs klagar jag inte denna vecka, för det kan vara skönt att vara lite ledigt nu när det är så bra väder. Men ändå lite störande att det blir två dagar som går bort sammanlagt, eftersom det är samma sak nästa vecka. Yeye, imorgon ska det bli skönt att gå en 12 i allafall, jag klagar inte!

Stockholmsvistelsen var trevlig såklart. Lägenheten var sjukt bra. Fin, rymlig, bra läge och allt sånt där. Kommer trivas kanon, det tror jag! Tar fem min med pendeln in till centralen, så det är svinbra. Dock är nackdelen att pendeltågen slutar gå rätt tidigt, typ 12 kanske? Så efter en utekväll blir det buss, men det funkar ju det med. Vi har testat ;D

Dessutom kommer man till söder på nolltid om man har cykel (vi bor vid Årstaberg, söder om söder). Vi gick dit igår, tog kanske 20 min. Vi tänkte nämligen ta oss en promenix till en badstrand som skulle ligga 3 km från oss, (trodde vi) Vi gick, och vi gick och vi gick. Iofs grymt mysig väg, men inte sjutton hittade vi någon badstrand. Det var ett inhängnat område med pool! Så det slutade med att vi lade oss och solade/svettades på en gräsmatta istället. Men nu vet vi det. Ska ligga någon annan strand vid oss tror vi, men vi har inte gett oss ut och letat än. Blir ett annat äventyr det!


Minuspoäng dock till SJs tåg som var omänskligt varma. Herregud - hot hot hot. Snacka om ofräsch efter den resan, eller snarare dom resorna. Det var verkligen vidrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0