100-års jubileum

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. Henrik kom på besök i fredags kväll efter att jag slutat jobbet. Jag hämtade honom vid bussen och så åkte vi till skärgården för att ta en kvällsdopp. Dock blev vi attackerade av fem miljoner myggor så vi struntade i att bada, och hade picknick i bilen istället. På lördagen åkte vi till stan med Fanny för att hon skulle köpa present till en kompis som skulle ha kalas. Sedan åkte vi ut till jobbet (Skymningen) eftersom det var loppis och tårtkalas där. (Vi firar hundra år, så vi firade lite med gratis tårta osv). Skulle bara hjälpa Fanny igång med loppisförsäljningen, men gjorde misstaget att kika in bakom kullisserna, och insåg att det var kaos. Så det var bara att dra på sig förklädet och hjälpa till med bakningen och så det. Henrik ställde jag vid loppisbordet, och han sålde faktiskt en hel del. Över tusen personer var det som fikade, riktigt lyckat. Dock hade vi inte förväntat oss så många, så att det blev, som jag precis nämnde kaos. Men det var kul. Sen var det bara hem en sväng, säga hejdå till Henke och börja jobba vid 5 igen. 


Nu sitter jag på Löfbergs, skriver lite emellan samtalen/sysslorna. Har varit rätt lugnt idag faktiskt, och lugnare lär det bli när dom som inte redan gått, går på semester nästa vecka. Blir inte många själar kvar här på kontoret verkar det som.


Jaja, nu ska jag fixa posten innnan Postil Johan kommer.
Hejhej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0