"Farmorsmåltid"

Var hos Henriks farmor Annie på lunch idag, hon bor nästav vid mitt jobb. Där bjöds det på kokt potatis, köttfärslimpa, brunsås, kokta morötter och ärtor. Känns det inte som en typisk farmors måltid? Det var gott alltså, så jag har inget att klaga på. Men köttfärslimpa är ingenting jag skulle få för mig att göra. Tror inte jag någonsin gjort det. Man kanske skulle ta och låna lite recept från den äldre generationen. (?!)


Snart är klockan 15, då borde det komma någon slags leverans, brukar göra det vid den tiden. Sen blir 15.30, då kommer Petter med posten, så då får jag någon att utbyta lite meningar med. Sen är det stenlugnt tills ca klockan 16, då kommer Postil-Johan (Per) och hämtar posten, sen är det ännu mer stenlugnt tills klockan är 16.30 och jag får gå hem! Om inte folk får ett infall och börjar ringa ner mig? Ingen chans tror jag, inte idag. Igår däremot dog vårt intranät, så då fick jag ringa och krångla för att få igång allt igen. Snacka om att man är beroende av datorerna på ett sådant här företag, alla nummer - ja, allt är ju datoriserat. Inte allt men väääldigt mycket iallafall.



Love ems

Kommentarer
Postat av: Malin

Farmödrar och mormödrar brukar vara stjärnor i köken;) jag vill inte påstå att jag har "bestämt" mig ännu. Vi riskerar att få det skit tajt emd ekonomin snart, då Johans anställning går ut i oktober, och då är det panik om han inte får jobb på direkten:P Så då känns det som att jag borde rycka mig i kragen... det är svårt! Men det låter ju som ett bra jobb! Det var väl det du hoppades på sist du ville till Sthlm?:)

Puss

2008-07-22 @ 15:41:56
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0