Dyr i drift

Var på sjukhuset igår, träffade läkaren och en sköterska. Äntligen ska jag få gå till en sjukgymnast så att jag lär mig hur jag ska träna ryggen på bästa sätt. Sedan skulle jag lära mig att ta den där sprutan. Usch, I hate it! Där hade man gått runt hela förmiddagen och inbillat sig att det nog bara blir ett litet stick, och att det inte alls gör ont. Den karamellen fick jag suga på sen iallafall. Det gjorde mycket ondare än jag trodde att det skulle göra. Tur att sköterskan gjorde det på mig denna gång, annars hade jag nog dragit ifrån av ren reflex, så att allt runnit ut på benet. Och det är minsann inte poppis om man gör, för gissa vad läkemedlet kostar? 5500 spänn för EN SPRUTA! EN! Och jag ska ta var 14:e dag. 11000 i månaden. Det är tur att det finns högkostnadsskydd, det ska gudarna veta. Läkaren påpekade så sött att jag faktiskt är värd 140 000 om året. Så det är väl bara att tacka er skattebetalare (inklusive mig själv). TACK! Jag är minsann dyr i drift jag. När allt var klart fick jag sitta i väntrummet en timme för att de skulle se att allt gick bra med mig. Tur att jag hade mamsen där som gick ner till fiket och köpte kaffe och smörgås. Lite picknick i sjukhuskorridoren är aldrig fel, nej då nej då. Nu blir det uppföljning med provtagningar varannan vecka, wey! Men det är ju för min egen säkerhet så jag kan inte gärna klaga.

Ikväll kommer två av mina favorit älsklingar till stan. Henrik kommer hem från Sundsvall, och Vicky kommer på besök från Stockholm. Kommer bli en toppen helg, I know it. På lördag ska vi till Mallan på lite mys också, trevligt. Men nu blir det thé, en smörgås och ett avsnitt av OC.

Hejdå!
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0