Mattegeni (?)

06.30 Jag vaknar, hör att en liten krabat springer längs med golvet, ljudet närmar sig. Jag ser en brun/vit klump runda min vita dörr. Tvärnit på mattan. "Umm, umm, uuuummm, uuuum" , ett välbekant ljud på mornarna. Smillan tittar med sådan oskyldiga ögon att man inte kan låta bli att låta henne komma upp. "Kom då", och med ett lätt skutt är hon uppe. Hon lägger huvudet mot mitt bröst, tittar på mig, ger mig en puss. Glider sedan ner och placerar sig raklång längs med min kropp med huvudet mot min arm, är det inte charmigt? 

Jag somnar om.

08.00
Vaknar jag igen, denna gång av att mamma kommer in med frukost till mig. Vilken underbar mor. Vaniljyoghurtröra med kiwi, apelsin och äpple. Samt smörgås med kalkon + grönsaker och en kopp kaffe. Yummi!



Gårdagen var lugn här hemma i Kristinehamn. Blev serverad fruktsallad som mina kära tvillingar till syskon hade gjort åt mig. I utbyte utnyttjade de mina mattekunskaper. Läxläsar-Emelie till er tjänst! Då var det dax att plocka fram skolflickan ur bakfickan och lära mina systrar hur man räknar ut omkrets och area på figurer, (vilken tur att inte läxan var svårare än så), och det gick ju bra!


Nu ska jag ta en morgonpromenix med Smillan.



Over and out
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0