Årets första grillning

Måndag idag, det innebär att det är många dagar kvar till helg. Det innebär att det var helg senast igår. Varför är det egentligen så? Man lever i princip för helgerna. Man jobbar, man fixar och trixar, i väntan på helgen. Och när väl helgen kommer, säger det swisch så är den över. Ack vad fort den går!


Denna helg var iallafall trevlig. Blev invigning av grillen (Kristins och Thomas grill). Det var lördag, det var helt okej väder, och det var dax. Dax för årets första grillning! Fläskfilé med potatisgratäng, mums! Snacka om att jag har saknat grillningen. Jag vill ha sommar, NU! Alla trevliga grillfester som komma skall, ser fram emot dem. Efter maten blev det lite tv-tittande, sedan kilade jag och Henrik hem framåt midnatt. Söndagen blev lugn också. Hängde med Henrik till jobbet och agerade personlig sekreterare. Sedan tog vi en promenad innan vi gav oss på städredskapen. Efter det kunde vi med gott samvete krypa ner i soffan och titta på film. Och det gjorde vi.

 

Idag har jag jobbat en sväng, och om en stund ska jag kila ner på stan. Ska inhandla lite saker, sedan ska jag möta upp Kristin. Funderat på att träna? Vore skönt. What ever, nu blir det kaffe.

 



Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0