Tacokväll toppat med IDOL

Igår var jag på magnetröntgen i Karlskoga. Det gick bra, trots att jag höll på att få cellskräck mot slutet. Först satte dom en nål i armen på mig för att kunna spruta in kontrollvätska mellan bildtagningarna, sedan spändes jag fast på en säng och kördes in i den där makapären. Sedan fick jag ligga helt stilla i en timme och lyssna på radio. Hoppas att jag blir kallad på återbesök hos reumatologen snart. Vill verkligen ha besked så fort som möjligt. Det låter dumt att säga, men jag hoppas verkligen att jag har den där ledsjukdomen som dom tror. Jag menar, ryggbesvären försvinner ju inte bara för att jag inte får en diagnos. Och har jag sjukdomen så finns det iallafall en liten strimma av hopp om att jag kan få något läkemedel som även har positiv effekt på regnbågshinneinflamationen i ögat. Det låter rörigt, men det blir nog bra i slutändan hoppas jag.

På kvällen kom Thomas och Kristin och hämtade upp mig och Henrik, vi åkte till Ica för att inhandla varor till tacokvällen. Medan grabbarna fixade maten bänkade jag och Kristin oss framför tvn. Idolkväll stod, förutom tacos, på menyn. Kvällen var trevlig, och framåt midnatt tog jag och älsklingen en promenix hem till oss. En lugn, men mysig kväll.


Nu har jag precis kommit hem ifrån en skön långpromenad. Ska laga lite mat snart, och sen ska jag och Henrik till Bergvik en sväng. Tänkte kolla om jag kunde hitta något roligt att ha på mig ikväll. Min garderob känns inte så himlans rolig! Men så känner man varje helg, och ändå har man massa kläder. Hur som helst så blir det utgång ikväll. Jag, Kristin och Therese ska göra stan osäker! Känner mig faktiskt riktigt taggad för en utekväll. 


Love / ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0