Helgen


I fredags fick jag akut ta ledigt från jobbet de sista två timmarna för att ta mig till sjukhuset. Att jag aldrig blir av med den där nedrans regnbågshinneinflamationen! Fick dessutom ett dåligt besked ifrån läkaren... det har blivit kroniskt, vilket innebär att jag alltid kommer att ha den, ALLTID! Jag vet inte vad det är för fel på mina gener, men inte fan är dom normala iallafall. Menmen, det är tyvärr ingenting att göra åt. Det kunde ju trots allt ha varit värre. Ska till Karlskoga sjukhus på fredag också, magnetröntgen, så vi får se om det ger nåt.
Efter sjukhusbesöket gick jag och mötte Henrik. Alltid lika kul att se honom när man inte ses på hela veckorna! Sedan åkte vi och hämtade Vicky på stationen och körde henne hem! Finbesök ifrån Stockholm är inte varje dag man får. Sedan myste jag och älsk till det med mat ifrån Mongolian, och tittade på Idol.

På lördagen skulle det minsann gå vildare till. Efter ett IKEA besök med Henriken blev det en fika med Soffan och Vic. Sedan gick Vic och jag hem till mig och lagade mat och dansade framför spegeln hela eftermiddagen, haha! Kvällen bjöd sedan på fest. Martin hade 25 års kalas, så jag och Vic (som alltid infinner oss när det är festligheter på gång) var såklart där. Fick dessutom min lite försenade studentpresent av Martin och Madde när jag var där. Jättefin! Tack, tack och åter tack! En mycket trevlig kväll.

Och söndagen bjöd på lååååång sovmorgon. Vaknade klockan ett av att Victoria ringde och väckte oss. Hon tyckte att det var på tiden att vi gck upp, och det tyckte vi också. Inte för att vi tog oss speciellt långt, men vi hamnade i soffan framför tvn. Blev en väldigt lugn dag. Passade på att städa lite, och sedan kom Thomas över på en kopp kaffe och fika. Tanken var att grabbarna skulle laga vår diskmaskin, men det gick väl inge vidare värst bra. Så det är bara att fortsätta diska för hand ett tag till.
Och apropå hushållsarbete så ska jag faktiskt kila ner till tvättstugan och ta hand om tvätten nu!
Over and out,

Love / ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0