Nattskift.

Oh ja, ikväll börjar vi 23.00 och slutar 11.00 på morgonen. Med tanke på att jag aldrig har jobbat natt förut vet jag inte hur detta ska sluta. Dessutom brukar man inte sättas in på ett 12 timmarspass förns man kommit in i arbetet osv. Men självklart lyckas vi hamna på ett sådant redan tredje dagen, fast jag är inte förvånad över att vi lyckas med allt längre. En sak är iallafall säker, jag behöver minsann inte träna på gym, för hela mina arbetsdagar består av ett ständigt gymande när jag lyfter 10 kilos tankar upp och ner hela tiden. Frågan är hur min kropp kommer må imorgon. Hoppas att vi får ett schema idag också, skulle vara bra, så att jag kan planera min fritid lite. Tror dock att vi kommer sluta 11 imorgon, och kliva på ytterligare ett tolvtimmars pass klockan 23 sen. ojojojoj, detta blir jobbigt. Typiskt att jag inte kan åka hem i helgen när Vickan kommer på besök till Karlstad. Hade velat träffa henne! Menmen, that's life.

Idag ska vi springa ner till adecco och kolla om skattekortet och våra norska personnummer har kommit. Om dom har det blir det till att kila till banken och införskaffa sig ett norsk bankkonto. Lika bra att få det gjort, annars blir det krångel när lönen ska betalas ut. Sen ska det handlas lite mat, fasar för hur dyrt kalaset kommer bli. Det är minsann inte billigt här inte. Känns som att man inte handlar någonting, ändå springer pengarna iväg. Men det är ju så, kan inte göra så mycket åt det. Längtar verkligen till 30:e november när jag och älsklingen ska åka bort. Känns skönt att ha någonting att se fram emot nu när det känns lite tungt med jobbet. Fast det är ju så i början, innan man kommer in i det. Det är verkligen så himla högt tempo på det där stället. hualigen! Saknar alla där hemma.. Har inte träffat mamma på två veckor kanske? Saknar henne, hon är verkligen bäst. Och Henrik då, tur att det finns telefoner så att man kan prata iallafall. Tyvärr är även telefonsamtal dyrt. Allt är fan dyrt i det här landet.


Nu ska jag blåsa hårt, och sen kila ner till byn. Håll tummarna för mig inatt, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0