Bilolycka

Änglarna och gud vakade över oss igår. Det är ett under att vi överlevde bilolyckan vi var med om. När vi skulle åka hem ifrån Kongsvinger igår var det blixthalka. I Norge är de inte noga med att salta vägarna som vi är i Sverige heller. Vi fick sladd i en kurva och körde av vägen. Voltade fyra varv med bilen, missade lyktstolpen med 1,5 meter. Glaset från bakrutan flög över mig och Mickan som satt bak, men som tur var skadades vi inte av det. Klarade mig undan med en blödande hand. Hann tänka väldigt mycket på den korta tiden då vi voltade runt. Trodde att det var kört, att vi skulle dö. Vi lyckades ta oss ut ur bilen allihop och insåg att vi var relativt oskadda. Bilen är en enda skrothög och alla som sett det sa att vi måste ha haft änglavakt som överlevde den smällen. Det blev ett jäkla ståhej och jag fattade inte riktigt vad som hände. Väl på arvika sjukhus fick vi röntgas. Henrik satt i väntrummet på akuten och väntade när vi kom fram. Ingen av oss hade som tur var inga värre skador. Min nacke och rygg värker, men jag har inga frakturer. Läkaren sa åt mig att ta det lugnt ett tag, och att det kommer bli lite värre innan det ger med sig. Men tack gode gud att vi lever allihop!! Det var så nära att allt slocknade. Jag fattar inte hur vi kunde överleva, vi måste haft änglavakt, vi måste haft det.

Henrik, du är världens bästa!
Mickan, alltid lita på magkänslan. Det var inte meningen att vi skulle dö!
Vali, det var inte ditt fel.

Nu ska jag äta mat med familjen. Känns så skönt att vara hemma igen.
Love / ems


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0