Hundvakt

- Är jag just precis nu. Kristin jobbar så jag passar hennes lill Frida idag. Hon ligger och sover i mitt knä och är så söt så. Dagen blir nog lugn tänker jag. Blir väl lite promenader och hemmamys. Igår var jag och Kristin hemma hos henne och lagade mat, såg på film och moffade massa godis. Vi passade på att köra en helkväll med övernattning när våra pojkar är långt borta på jobb. Känns lite ensamt att vara själv hela veckan. I vanliga fall är jag ju i Kongsvinger på veckorna, så jag märker inte av att Henrik inte är hemma. Men nu märks det. Det är inte så roligt att sova själv.

Bloggandet har inte riktigt prioriterats på sista tiden faktiskt, inte alltid man orkar ta sig tid. Förra veckan träffade jag pappa och brorsan iallafall. Har inte träffat dem sedan i somras så det var på tiden. Var ute och käkade, och det var trevligt faktiskt. Känns mer ärligt att träffa pappa nu efter allt som hänt. Eller naturligt kanske man ska säga. Yeye, what ever. I helgen blev det utgång också. Jag och Thomas körde en egen liten förfest här hemma medans Henrik satt vid datorn och jobbade, sedan blev det nöjes med Kristin, Therese och hennes kompisar. Kan väl inte påstå att nöjes var någon hit i lördags faktiskt. Men med bra sälskap blev kvällen ändå helt okej!


Julen närmar sig också, med raska steg. En annan har knappt hunnit känna av någon julstämning. Men den kommer nog när jag intar mitt familjehem i Kristinehamn till helgen. Henrik firar jul hos oss även i år, det är också kul. Han hade väl inget annat val eftersom han vill fira ihop, och jag vägrar att flytta på mig. Jag ska vara med mamsen jag, det ska vara så! :) Imorgon ska jag på stan och köpa de sista julklapparna. Har köpt de flesta, men jag har fyra stycken kvar. Efter det ska jag träffa farmor och farfar över en lunch på stan. Tänkte passa på att överlämna deras julklappar, som jag förövrigt inte har köpt än. Alltid lika kul att vara ute i sista sekund!



image19
Saknar min Vicky också, men snart kommer hon hem till Karlstad. Me like! :)



Nu ska jag fixa en kopp kaffe, sen ska jag och Frida mysa ner oss i soffan. Ha en fin dag!
Love

Kommentarer
Postat av: Johanna Salo

Hej! Vilken fin bild på dig, antar att det är från balen, tycker det är synd att jag aldrig fick se dig då.. :/
vad kul att du har fått jobb i Norge! Hoppas vi syns i vimlet under jul! :D puss

2007-12-18 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0